نماینده مدیریت کیست ؟
مدیریت ارشد سازمان بمنظور حصول اطمینان از اثربخشی سیستم مدیریتی و دریافت گزارشات مورد نیاز از فرآیند ها ، یکی از مدیران خود را بعنوان نماینده مدیریت ایزو در سیستم های مدیریتی مشخص می نماید . مدیریت ارشد در ابتدای استقرار سیستم های مدیریتی در سازمان ، نماینده مدیریت را طی حکمی به کلیه کارکنان معرفی نموده و از تمامی کارکنان تلاش در جهت تحقق بهبود سیستم مدیریتی و همکاری با نماینده مدیریت خواستار می باشد .
در برخی از ساختار های سازمانی، عموما” مسئول تضمین کیفیت را بعنوان نماینده مدیریت در سیستم های مدیریتی معرفی می نمایند .
شرایط احراز نماینده مدیریت ایزو :
با توجه به استاندارد مدیریتی مد نظرو نظر مدیرارشد سازمان شرایط احراز شغل نماینده مدیریت سیستم های مدیریت تعیین می گردد .انتخاب شخصی پیگیر و مسئولیت پذیری برای شغل نماینده مدیریت ایزو می تواند به تسریع در روند استقرار سیستم های مدیریتی کمک زیادی نماید .
حداقل مهارت های مورد نیاز جهت نماینده مدیریت ایزو :
– تسلط به استاندارد ایزو مد نظر سازمان .
– تسلط به انجام ممیزی داخلی سازمان بر اساس استاندارد ایزو ۱۹۰۱۱
– مهارت های ارتباط با کارکنان
مهمترین شرح وظایف نماینده مدیریت در سیستم های مدیریتی می تواند شامل موارد زیر باشد :
حصول اطمینان از اینکه فرایندهای سیستم مدیریت کیفیت ایجاد و اجرا شده و برقرار نگه داشته می شود .
گزارش دهی به مدیریت ارشد در مورد عملکرد سیستم مدیریت کیفیت و هر نوع نیاز به بهبود ، تغییر و یا نوآوری .
حصول اطمینان از افزایش آگاهی در مورد خواسته های مشتری در سرتاسر سازمان و تمرکز بر مشتریان .
نظارت کلی بر حسن عملکرد و انجام وظایف واحد ها و بخش ها در چارچوب نظام کیفیت .
و…………..
امابرونسپاری چیست؟
یک تعریف مشترک، برونسپاری را «تفویض برخی از وظایف و اهداف بخشهای مختلف سازمان به افراد یا شرکتهایی خارج از آن گفته میشود که در صنعت مورد نظر از تخصص کافی برخوردار است و در مقایسه با نتیجه نهایی با هزینه کمتری وظایف مورد نظر را انجام میدهد.»
مزیت های اصلی برون سپاری
• کاهش هزینه ها و افزایش زمان برای تمرکز بیشتر بر روی موضوع یا محصول اصلی کسب و کار است.
• سرعت و راندمان برون سپاری فرآیندهای کسب و کار را افزایش می دهد.
• سازمان ها با استفاده از برون سپاری فرآیندهای کسب و کار، به آخرین فن آوری دست پیدا می کنند.
• روشی انعطاف پذیر و آسان برای انتخاب مناسب ترین خدمات برای عملیات شرکت است.
• گزارش دهی سریع و دقیق.
• صرفه جویی در منابع مربوط به نیروی انسانی و آموزش.
در ارائه خدمت ، برون سپاری مسئولیتهای نماینده مدیریت سیستم کیفیت ، شرکت کیفیت نشان پارسیان تمام یا قسمتی از وظایف و مسئولیتهای نماینده مدیریت یک سازمان را مطابق توافق با سازمان پذیرفته و ملزم به اجرای صحیح وکافی آنها می باشد .
فرایند درخواست خدمات برون سپاری وظایف نماینده مدیریت سیستم کیفیت به صورت خلاصه به شرح زیر می باشد :
تماس سازمان با کیفیت نشان پارسیان
ارائه اطلاعات اولیه در خصوص سازمان متقاضی
جمع بندی اطلاعات و مذاکرات اولیه با سازمان متقاضی
جمع بندی مذاکره و تهیه پیش نویس اولیه قرارداد
انعقاد قرارداد مطابق توافق به همراه با گانت چارت اجرایی ( تاریخ و زمان کلیه فعالیتها تنظیم می گردد )
پیگیری و ارائه گزارشات مطابق با گانت توافق شده
خاتمه و تسویه یا تمدید قرارداد جدید برای دوره بعدی سازمان
راه های ارتباط با ما شامل :
غام از طریق واتس اپ ، ایتا ، بله به شماره های : 09128065814 – 09309704963
ایمیل های INFO@MOHSEN-NAGHDI.IR – MNFR94@YAHOO.COM
تماس با شماره های 09128065814 – 77276887-021