مدیر تعالی سازمان کیست ؟
سازمان هایی که می خواهند در مسیر تعالی سازمانی ، سفر تعالی سازمانی را آغاز نمایند یکی از مدیران خود را جدا از سایر مسئولیت ها بعنوان مدیرتعالی سازمانی تعیین می نمایند .
مدیر تعالی سازمان ، مسئولیت اصلی نظارت بر فرآیند خودارزیابی و تدوین اظهارنامه را بر عهده دارد بدین منظور ابندا اعضای کمیته های کاری مرتبط با مدل تعالی سازمانی را مشخص نموده و سپس جهت فرآیند خودارزیابی و تدوین اظهارنامه برنامه ریزی لازم صورت می گیرد .
حداقل آموزش هایی که مدیر تعالی باید گذرانده باشد :
– آموزش مدل تعالی سازمانی
– آموزش خودارزیابی تعالی
– آموزش تربیت ارزیاب تعالی سازمانی
– آموزش تدوین اظهارنامه تعالی
مهمترین وظایف مدیر تعالی سازمان جهت اجرای فرآیند خودارزیابی ، تدوین اظهارنامه و ارزیابی ها می تواند شامل موارد زیر باشد :
– ارتباط با طرفین برون سازمانی در موارد مرتبط با مدل تعالی و ارزیابی ها ، نظیر ارتباط با دبیرخانه جوایز تعالی سازمانی .
– برنامه ریزی و سازماندهی اعضاء کمیته های فرآیند خودارزیابی ، تدوین اظهارنامه و ارزیابی .
– برقراری ارتباط لازم با اعضاء کمیته های مشخص شده جهت فرآیند خودارزیابی ، تدوین اظهارنامه و ارزیابی ها .
– انجام هماهنگی های لازم و اطلاع رسانی جهت برگزاری جلسات مرتبط با مدل تعالی ( آموزش ها ، … ) .
– تهیه موضوعات آموزشی مرتبط با تعالی سازمانی و اطلاع رسانی به اعضاء و کارکنان جهت افزایش آگاهی اعضای کمیته ها و کارکنان .
– تهیه برنامه های ارزیابی تعالی سازمانی.
– پیگیری اجرای فعالیتهای واگذار شده به اعضاء کمیته و ارائه گزارش به مدیریت ارشد .
– پیگیری اجرای وظایف محوله از سایر کمیته ها .
– برنامه ریزی جهت تدوین اظهارنامه تعالی و انجام نظارت های لازم .
– حضور در جلسات اولویت بندی پروژه های بهبود .
– شناسایی و تأیید اعضاء تیم های خود ارزیابی و تدوین اظهار نامه .
– تدوین گزارش های نهایی خودارزیابی و اظهارنامه تعالی سازمانی .
– تهیه برنامه زمانبندی اجرای پروژه های بهبود .
– نظارت مستمر بر فعالیت های کمیته های تعالی سازمانی و دریافت گزارشات از وی .
– ثبت و جمع بندی گزارش های ارائه شده از طرف کمیته های تعالی سازمانی و ارائه گزارش به مدیریت ارشد سازمان .
– حضور در جلسات خودارزیابی و ثبت صورتجلسات .
امابرونسپاری چیست؟
یک تعریف مشترک، برونسپاری را «تفویض برخی از وظایف و اهداف بخشهای مختلف سازمان به افراد یا شرکتهایی خارج از آن گفته میشود که در صنعت مورد نظر از تخصص کافی برخوردار است و در مقایسه با نتیجه نهایی با هزینه کمتری وظایف مورد نظر را انجام میدهد.»
مزیت های اصلی برون سپاری
• کاهش هزینه ها و افزایش زمان برای تمرکز بیشتر بر روی موضوع یا محصول اصلی کسب و کار است.
• سرعت و راندمان برون سپاری فرآیندهای کسب و کار را افزایش می دهد.
• سازمان ها با استفاده از برون سپاری فرآیندهای کسب و کار، به آخرین فن آوری دست پیدا می کنند.
• روشی انعطاف پذیر و آسان برای انتخاب مناسب ترین خدمات برای عملیات شرکت است.
• گزارش دهی سریع و دقیق.
• صرفه جویی در منابع مربوط به نیروی انسانی و آموزش.
در ارائه خدمت ، برون سپاری مسئولیتهای مدیر تعالی سازمانی ، شرکت کیفیت نشان پارسیان تمام یا قسمتی از وظایف و مسئولیتهای مدیر تعالی یک سازمان را مطابق توافق با سازمان پذیرفته و ملزم به اجرای صحیح وکافی آنها می باشد .
فرایند درخواست خدمات برون سپاری وظایف مدیر تعالی سازمانی به صورت خلاصه به شرح زیر می باشد :
تماس سازمان با کیفیت نشان پارسیان
ارائه اطلاعات اولیه در خصوص سازمان متقاضی
جمع بندی اطلاعات و مذاکرات اولیه با سازمان متقاضی
جمع بندی مذاکره و تهیه پیش نویس اولیه قرارداد
انعقاد قرارداد مطابق توافق به همراه با گانت چارت اجرایی ( تاریخ و زمان کلیه فعالیتها تنظیم می گردد )
پیگیری و ارائه گزارشات مطابق با گانت توافق شده
خاتمه و تسویه یا تمدید قرارداد جدید برای دوره بعدی سازمان
راه های ارتباط با ما شامل :
غام از طریق واتس اپ ، ایتا ، بله به شماره های : 09128065814 – 09309704963
ایمیل های INFO@MOHSEN-NAGHDI.IR – MNFR94@YAHOO.COM
تماس با شماره های 09128065814 – 77276887-021